top of page

Colonia Marina Bolognese (Marina Bolognese Summer Camp)

 

I holidayed at this camp for a month when I was ten years old. When I was sixteen I had my first kiss on the beach there, deserted at the time because the camp had closed down the year before; I returned to that beach many afternoons that summer. I have gone back to the camp many times over the years.

Marina Bolognese Summer Camp means the “seaside”, “holidays” and summer to me and I wanted the sea and the beach to be visible in all the shots, with a light that tries to evoke some of Hopper's works, contrasting with the cold and dilapidated interiors that, however, still show glimpses of the erstwhile world. Perhaps the hidden soul of this place.

​

Sono stato in questa colonia all’età di dieci anni, per un mese. A sedici anni, nella spiaggia antistante, deserta perché la colonia aveva cessato l’anno prima la sua attività, è successo il mio primo bacio, e lì sono tornato per diversi pomeriggi di quell’estate. Con la colonia ci siamo incontrati ancora nel corso del tempo.

La Colonia Marina Bolognese per me è il “mare”, la “vacanza”, l’estate, e volevo che in tutti gli scatti il mare e la spiaggia si vedessero, con luci che cercano un rimando a certi dipinti di Hopper, in contrasto con l’involucro freddo e degradato degli interni, che però lasciano intravvedere ancora tracce di ciò che era. Forse l’anima nascosta di questo luogo.

bottom of page